Hlavne menu We are sorry, but magazine AMMO is suspended. Here is just read-only access to the articles archive. Some features are removed because they were outdated, pointless in read-only (voting and pools), or it was missused by spammers (comments) etc. Now the webpages aren't maintained so when something will get broken most probably it won't be fixed at all. If you liked our magazine then please make donation with paypal so we can pay for traffic on this server.

TOP Hry
01 Dyna Blaster 193 bodov
02 Mafia 171 bodov
03 Counter Strike: Condition Zero 170 bodov
04 Command and Conquer: Generals 166 bodov
05 Warcraft III:Frozen Throne 165 bodov
06 Elasto Mania 114 bodov
07 GTA III 111 bodov
08 Bulanci 93 bodov
09 Neighbours from Hell 2 90 bodov
10 Carmagedon 72 bodov
11 Return to Castle Wolfenstein 68 bodov
12 Need for Speed - Porche 67 bodov
13 Call of Duty 65 bodov
14 BomberMan 62 bodov
15 Jurassic Park: Operation Genesis 52 bodov
Najnovsie clanky
Kvalitné služby podľa skúseností iných - TopSlužby.sk
LOTR - Dve veže - Parodia - Scénka 2. časť
Neverwinter nights
Children Of Bodom-Hatebreeder
Kult Duny - 6. časť (Bonus)
Kult Duny - 5. časť (Filmy, Hry)
Dobré ráno. (morc certa, hora incerta...)
Kult Duny - 4. časť (Knihy 2/2)
Stretnutie Spoločenstva Tolkiena
GRAVE DIGGER – Knights Of The Cross
Kult Duny - 3. časť (Knihy 1/2)
Kult Duny - 2. časť (Pojmy)
Kult Duny - 1. časť (Úvod)
LOTR - Dve veže - Parodia - Scénka
Jackass
Vsetky clanky
Airsoft - Specnaz [4 clanky]
Básne [6 clankov]
Fantázia [4 clanky]
Filmy a DVD [51 clankov]
Hardware [10 clankov]
Hry [170 clankov]
AArgon
Bloodrayne
Bulanci
Call of Duty
Command and Conquer: Generals
Counter Strike: Condition Zero
Fellowship Of The Ring
HALO: Combat Evolved
Half-Life 2
Homeworld 2
Jurassic Park: Operation Genesis
Kuramatic
Lionheart – Legacy of Crusader
Need for Speed Hot Pursuit 2
Neighbours from Hell 2
Neverwinter nights
Painkiller
Pitfall: The Mayan andventure
Prince of Persia – Sands of Time
Quake 2 D-Day
Red Faction
Red Faction 2
Ricochet Xtreme
Rune
Star Trek Armada 2
The Thing
Tom Clancy`s Rainbow Six 3: Raven Shield
UNREAL 2 - The Awakening
Warcraft III: Reign of chaos
Warcraft III:Frozen Throne
Woodruff and the Schnibble of Azimuth
Worms 3D
viac...
Hry, návody [6 clankov]
Hudba [8 clankov]
Internet [7 clankov]
Knihy [6 clankov]
O AMME [4 clanky]
Pandemonium [10 clankov]
Poviedky [14 clankov]
Programy [18 clankov]
Rôzne [8 clankov]
Technické [3 clanky]
Úvahy [8 clankov]
Výuka [50 clankov]
Zábava [5 clankov]
Zdravie [15 clankov]
Celkovy pocet clankov: 407
Call of Duty: United Offensive 
Hry | Dna 20.9.2004 | Frenky | 61 znamok, priemer 1.83 | 9071 videni | 896 WAP videni

„Strieľaj do čerta!“ bola veta, s ktorou som sa ráno zobudil po výdatnom 2-hodinovom spánku. S druhou svetovou vojnou sa nám v poslednom čase akosi roztrhlo vrece a keď si človek chce poriadne zahrať, musí sa na to dobre pripraviť – urobiť si aspoň 3 hodinky čas, zohnať trochu jedla a pitia, spraviť si pohodlie a vypnúť tú hnusnú žeravú guľu, ktorá má vyšší jas ako monitor.

Call of Duty (2 CD) je typická 3D akcia z vojnového prostredia, to asi nie je žiadna novinka a United Offensive je typický datadisk (2 CD). K hraniu bude preto treba aj pôvodná hra, čo po nainštalovaní 4 CD zaberie tak 2,2 GB miesta na disku. Call of Duty sa drží hesla: Žiadny muž nebojuje sám a v týchto šlapajách kráča aj spomínaný datadisk.

United Offensive je presne tým, čo sa od dobrého datadisku očakáva – nové kampane, nové príbehy, nové nápady, opäť skvelá atmosféra a zábava, vylepšenia, ďalšie mapy a módy do multiplayeru.

Singleplayer ponúka dokopy 13 nových misií ktoré tvoria 3 väčšie oddelené celky – kampaň za Američanov, Angličanov a Rusov, tak ako to bolo v pôvodnom COD. Ak ste videli film Enemy At The Gates, určite si spomínate na náramnú podobnosť poslednej – Ruskej – časti hry, čo vôbec nebolo na škodu. Tentoraz sa filmovému spracovaniu podobá hneď prvá kampaň, kde si za Američanov budete nostalgicky pripomínať útržky skvelej série Band of Brothers. Dobývanie oblasti zvanej Bastogne a vytláčanie Nemcov z mestečiek Foy a Noville budú určite tým pravým orechovým. Druhá kampaň sa začína novým prvkom – leteckým útokom formácie B17-tiek, nie nadarmo sa volali lietajúce pevnosti. Vyskúšate si aké to je obsluhovať 3 ťažké guľomety naraz a čo robí Mac Gyver keď náhodou horí pár motorov. Sabotovať Nemecké prístavné mestečko bude pekným grafickým a teamovým vyžitím. Tretia kampaň za našich komradov sa ponesie v znamení bitky o Kursk a veľkým množstvom kooperujúcich vojakov na bojovom poli.

Ako som už naznačil, addon má vynikajúcu atmosféru, dalo by sa povedať, že priam útočí na pôvodný základ a derie maximum z prostriedkov, ktoré mu originál Call of Duty môže ponúknuť. Vynikajúca práca dizajnérov a „skriptérov“ levelov sa jednoducho nedá poprieť. V samotnom jadre sa toho moc nezmenilo, vylepšené sú výbuchy a dym, ale myslím že na Quake3 engine je toho už naozaj dosť a niektoré veci sa už budú dať urobiť určite optimálnejšie na enginoch novej generácie. Koniec koncov grafika sa dá dobre prispôsobiť na akýkoľvek stroj dnešnej doby, takže s plynulosťou hry by sa nemali objaviť závažnejšie problémy.

V datadisku, tak ako sme na to zvyknutí z každej dnešnej 3D akčnej hry, sa hojne používa skriptovanie. Nie je však nijak násilné, všetko sa deje pekne priamočiaro tak ako to napísal osud (programátor:), ale hráč má pritom mnoho možností ako dané situácie vyriešiť. Priestranstvá sú členité, domy sú rozmanité plné dier, bočných chodieb. Takticky postupovať bezpečne krytý spolubojovníkmi alebo rýchlo odstrániť najbližší cieľ a čo bude ďalej sa porieši za najbližším rohom? Použijete ľahký a rýchly samopal na bližší kontakt, pušku na väčšiu vzdialenosť alebo ťažký prenosný guľomet ak viete že sa chystá niečo väčšie? Máte radšej Nemecký MP40 ako Thompson či Tokarev? Na nepriateľa v poschodí použijete dobre mierený granát alebo rýchly vpád do objektu? Aj tak nezabijete všetkých, musíte sa spoľahnúť aj na svojich „bratov“ a nájsť si svoje miesto v „Bande“.

Skriptovacia väzba tu ale skutočne je, nech COD:UO ospevujem akokoľvek, ale nie tak ako sme zvyknutí. Obvykle, ako je tomu napríklad v DOOMovi, sa niečo stane presne na danom mieste a rozhodujú sekundy. V COD:UO sa na danom mieste, resp. v danej lokácii spustí istý väčší dlhšie trvajúci skript (napríklad útok obrnených vozidiel s podporou pechoty) a ako si poradíte je z väčšej časti na vás. Myslím, že AI nie je ničím prevratná, preto tento stav prisudzujem skôr množstvu vojakov, ktorí sú na oboch stranách a zhruba držia línie, len vy máte možnosť niekde urobiť trhlinu, pričom ostatní vás kryjú. Z tohoto dôvodu si tiež málokedy uvedomíme, kam nás dizajnéri vlastne chcú dostať. Na prvé odohratie to tvorí výbornú atmosféru, pri druhom hraní to už môžeme všimnúť lepšie.

Niekedy som mal pocit, že hra nie je až tak striktne priamočiara, resp. že nie je všetko skript. Útočili sme na nejaký dvor medzi domami a po pri postupe sa cez múr prevalil nemecký vojak a celá akcia bola v riti. Na druhýkrát som sa už pripravil na inkriminované miesto, no žiadny Nemec sa cez múr neprevalil. Podobných situácií sa stalo viac. Je možné že ho zabil niekto z mojich? Alebo je nad vojskom nejaká vyššia AI?

Spomeniem ešte nejaké nepríjemnosti. Datadisk je rovnako ako pôvodná hra príliš krátky, preto odporúčam hrať na vyššej obtiažnosti, lebo tých pár hodín (snáď 7 na 2. obtiažnosti) vám určite nespraví víkend plný zábavy. Nedočkaví a bojachtiví to prejdú aj na jedno posedenie. Ja by som si to teraz rozvrhol tak 1 kampaň večer za kopec dobrých skutkov cez deň :-) Tiež musím poznamenať, že sa mi podarilo obísť jeden skript, ktorý bol dôležitý pre správny chod nasledujúceho. Pôsobilo to trochu mätúco kým som zistil o čo ide. Spôsobilo to trochu čudné vyznačenie objectives na kompase. Posledné 2 misie boli podľa mňa zbytočne obtiažne. Všetci vieme, že Rusi to mali ťažké, ale neustály quick-save a quick-load vás tiež určite prestane baviť. Nedá sa uplatniť taktika obliehania, že zastavíte postup a z diaľky odpravíte Nemcov na onen svet. Vo väčšine prípadov sa prestanú rojiť do nekonečna až kým sa nedostanete dosť blízko a začne ďalší skript.

Čo na záver? Hudba aj zvuky sú štandardne spracované, vyzdvihnúť by sa dala neutíchajúca streľba spolubojovníkov, ktorá podvedome dáva vedieť o nepriateľovej sile a tak skvele dopĺňa atmosféru. Ak prehliadneme fakt, že nikto v 2. svetovej snáď nezabil toľko vojakov a tankov, koľko budete musieť vy v jednej z kampaní, teda že dôraz sa kládol na dynamiku deja, tak je to vynikajúca akcia.



Hodnotenie 8 z 10
FRENKY


Obr�zok - Klikni a zv�?�� sa Obr�zok - Klikni a zv�?�� sa Obr�zok - Klikni a zv�?�� sa Obr�zok - Klikni a zv�?�� sa Obr�zok - Klikni a zv�?�� sa Obr�zok - Klikni a zv�?�� sa Obr�zok - Klikni a zv�?�� sa Obr�zok - Klikni a zv�?�� sa Obr�zok - Klikni a zv�?�� sa Obr�zok - Klikni a zv�?�� sa Obr�zok - Klikni a zv�?�� sa Obr�zok - Klikni a zv�?�� sa Obr�zok - Klikni a zv�?�� sa Obr�zok - Klikni a zv�?�� sa Obr�zok - Klikni a zv�?�� sa Obr�zok - Klikni a zv�?�� sa Obr�zok - Klikni a zv�?�� sa Obr�zok - Klikni a zv�?�� sa Obr�zok - Klikni a zv�?�� sa Obr�zok - Klikni a zv�?�� sa Obr�zok - Klikni a zv�?�� sa Obr�zok - Klikni a zv�?�� sa Obr�zok - Klikni a zv�?�� sa Obr�zok - Klikni a zv�?�� sa Obr�zok - Klikni a zv�?�� sa Obr�zok - Klikni a zv�?�� sa Obr�zok - Klikni a zv�?�� sa Obr�zok - Klikni a zv�?�� sa Obr�zok - Klikni a zv�?�� sa Obr�zok - Klikni a zv�?�� sa Obr�zok - Klikni a zv�?�� sa Obr�zok - Klikni a zv�?�� sa Obr�zok - Klikni a zv�?�� sa Obr�zok - Klikni a zv�?�� sa Obr�zok - Klikni a zv�?�� sa Obr�zok - Klikni a zv�?�� sa Obr�zok - Klikni a zv�?�� sa Obr�zok - Klikni a zv�?�� sa Obr�zok - Klikni a zv�?�� sa Obr�zok - Klikni a zv�?�� sa
Najnovsie clanky od tohto redaktora
Podobne clanky