Hlavne menu We are sorry, but magazine AMMO is suspended. Here is just read-only access to the articles archive. Some features are removed because they were outdated, pointless in read-only (voting and pools), or it was missused by spammers (comments) etc. Now the webpages aren't maintained so when something will get broken most probably it won't be fixed at all. If you liked our magazine then please make donation with paypal so we can pay for traffic on this server.

TOP Hry
01 Dyna Blaster 193 bodov
02 Mafia 171 bodov
03 Counter Strike: Condition Zero 170 bodov
04 Command and Conquer: Generals 166 bodov
05 Elasto Mania 114 bodov
06 GTA III 111 bodov
07 Bulanci 93 bodov
08 Neighbours from Hell 2 90 bodov
09 Call of Duty: United Offensive 73 bodov
10 Carmagedon 72 bodov
11 Return to Castle Wolfenstein 68 bodov
12 Need for Speed - Porche 67 bodov
13 Call of Duty 65 bodov
14 BomberMan 62 bodov
15 Jurassic Park: Operation Genesis 52 bodov
Najnovsie clanky
Kvalitné služby podľa skúseností iných - TopSlužby.sk
LOTR - Dve veže - Parodia - Scénka 2. časť
Neverwinter nights
Children Of Bodom-Hatebreeder
Kult Duny - 6. časť (Bonus)
Kult Duny - 5. časť (Filmy, Hry)
Dobré ráno. (morc certa, hora incerta...)
Kult Duny - 4. časť (Knihy 2/2)
Stretnutie Spoločenstva Tolkiena
GRAVE DIGGER – Knights Of The Cross
Kult Duny - 3. časť (Knihy 1/2)
Kult Duny - 2. časť (Pojmy)
Kult Duny - 1. časť (Úvod)
LOTR - Dve veže - Parodia - Scénka
Jackass
Vsetky clanky
Airsoft - Specnaz [4 clanky]
Básne [6 clankov]
Fantázia [4 clanky]
Filmy a DVD [51 clankov]
Hardware [10 clankov]
Hry [170 clankov]
AArgon
Bloodrayne
Bulanci
Call of Duty
Call of Duty: United Offensive
Command and Conquer: Generals
Counter Strike: Condition Zero
Fellowship Of The Ring
HALO: Combat Evolved
Half-Life 2
Homeworld 2
Jurassic Park: Operation Genesis
Kuramatic
Lionheart – Legacy of Crusader
Need for Speed Hot Pursuit 2
Neighbours from Hell 2
Neverwinter nights
Painkiller
Pitfall: The Mayan andventure
Prince of Persia – Sands of Time
Quake 2 D-Day
Red Faction
Red Faction 2
Ricochet Xtreme
Rune
Star Trek Armada 2
The Thing
Tom Clancy`s Rainbow Six 3: Raven Shield
UNREAL 2 - The Awakening
Warcraft III: Reign of chaos
Woodruff and the Schnibble of Azimuth
Worms 3D
viac...
Hry, návody [6 clankov]
Hudba [8 clankov]
Internet [7 clankov]
Knihy [6 clankov]
O AMME [4 clanky]
Pandemonium [10 clankov]
Poviedky [14 clankov]
Programy [18 clankov]
Rôzne [8 clankov]
Technické [3 clanky]
Úvahy [8 clankov]
Výuka [50 clankov]
Zábava [5 clankov]
Zdravie [15 clankov]
Celkovy pocet clankov: 407
Warcraft III:Frozen Throne 
Hry | Dna 30.1.2004 | Censored | 126 znamok, priemer 1.80 | 6420 videni | 816 WAP videni

Frozen Throne je datadiskom k hre Warcraft III. Príbehovo pokračuje tam, kde Warcraft skončil. Strom života je zachránený, ale stále sú tu ešte zvyšky nemŕtvych a jedna strážkyňa temných elfov si vzala do hlavy, že skoncuje s Illidanom.

Čím teda môže Frozen Throne prekvapiť? Pravdaže budete ovládať nových hrdinov, ale dostane sa aj na niektorých starých známych. Hra sa trochu zmenila aj v tom, že niektoré levely sú ako šité pre jednu z vlastností hrdinu alebo nejakej jednotky. Napríklad vedľajšia úloha hľadania úlomkov temného orbu je úplne závislá na schopnosti teleportácie. Alebo za nemŕtvych si poriadne užijete smrtonoškinu schopnosť posadnutie (ovládne cudziu jednotku). Prvé misie pôjdu dosť rýchlo, čo sa mi celkom zapáčilo, ale potom to začne byť viac megalomanské. Viac vlastných základní, viac nepriateľov... Nezabudlo sa na klasické „prechádzanie bludiska“, ale tieto misie sa mi zdajú o hodne ľahšie ako vyhladiť niečiu základňu. Alebo v poslednej misii za krvavých elfov som ľahšie splnil hlavný cieľ ako ten vedľajší :)) Celkovo možno trochu stúpla aj obtiažnosť, ani nie tak AI, ale dobýjate lepšie opevnené základne.

Objavilo sa tu aj pár zaujímavých nápadov, napríklad misia za krvavých elfov, kde ovládate len dvoch hrdinov, ktorí sa automaticky resurrectujú a musíte brániť pomaly - pomaličky idúcu klietku s Illidanom. To bude celkom fuška, lebo nepriateľov je o dosť viac a stihnete to tak akurát. Predtým sme si vždy svojich hrdinov hýčkali až na najvyšší level, ale teraz kráľ Lichov slabne a s ním klesajú aj levely kráľa Arthasa. A tak poslednú misiu začnete s chudáčikom Arthasíkom na treťom leveli, ale tu sa už zase vylepší. Potom sú dve - tri misie, ktoré musíte ukončiť v časovom limite, ale žiadne veľké stresy to nebudú.

Zmeny doznal trochu aj systém hry, napríklad už sa dajú liečiť aj jednotky s imunitou voči mágii a podobne, dopodrobna je to popísané v read.me súbore. Pribudli dve nové prostredia: také nejaké tropické a pekelný outland. K dispozícii sú aj dve nové rasy: Nagovia a Draenejci. Nagovia sú také vodné plazy, vedia „chodiť“ aj cez hlbokú vodu, ale zase všetko musia stavať na vode, majú zopár nových schopností, najmä zvláštna jednotka kráľovská stráž, to je taký skoro hrdina, majú dva kúzla plus vyvolanie elementála a skoro všetky Nagijské jednotky sa vedia ponoriť, potom ich nevidno. Dračia korytnačka je zaujímavým ekvivalentom katapultu. Má viac HP, útočníkom tvárou v tvár spôsobuje zranenie, ale má kratší dosah a brutal damage len na budovy. Na Draenejcov si chvatnete len v jednej misii, aj to nebudú mať základňu. Taká novinka je reťazové liečenie, hrdina má starý známy reťazový blesk a tieňové vlky. Krvaví elfovia sa nedajú celkom počítať za novú rasu. Sú to potomkovia svetlých elfov a nová jednotka je lapač kúziel. Má imunitu voči mágii, schopnosť ovládnuť vyvolané bytosti a rozptyľovať kúzla. Nie je to tintítko ako kňaz Quell’Thalasu a celkom slušne sa dá využiť v boji. Celkom ma pobavili hlášky ich robotníkov, akoby ste vyrušovali géniov pri práci. Pôvodným rasám (nemŕtvi, temní elfovia, ľudia) pribudli nové stavby, niektoré jednotky zasa získali nové vlastnosti. U nemŕtvych získal schopnosť obnovovať si životy žraním mŕtvol aj hnus, povoz tiel si bude vedieť vyrábať mŕtvoly, čo je super v spojení s vyvolávaním kostier. Jeden z vyvolaných kostlivcov môže byť dokonca mág a ak toto spojíte s obsidiánovou sochou, ktorá dopĺňa život/manu podľa potreby, razom získate zástupy svojich prisluhovačov. Ľudia získajú nového hrdinu a nový typ veže (ale prídu o delovú), inak asi nič (vlastne majú toho viac, ale to už za nich nebudete hrať), ale o nich sa len šuchnete v jednej misii. U temných elfov veľké zmeny nenastali, namiesto balisty je tu vrhač ostria, nová jednotka je horský obor, hneď s niekoľkými zaujímavými vlastnosťami (napr. použije strom ako kyjak) a trochu zmeny v kúzlení. Nových vecí majú jednotlivé rasy ešte trochu viac, tak sa tešte.

Zmena v hre nastala pri kúzelných predmetoch. Knihy, ktoré pridávajú vlastnosti sa aktivujú automaticky po zobratí (dobre vymyslené), pribudli aj knihy zvyšujúce viac vlastností alebo pridávajúce skúsenosť, potom sú tu rôzne runy, ktoré majú účinok na jednotky v okolí. Napr. runa vzkriesenia, runa štítu, runa slabšieho liečenia, many... Z nových predmetov sú to obmeny pôvodných a zopár nových. Roh mraku napríklad prepožičiava schopnosť elfskej lietajúcej jednotky: zabráni ďalšej činnosti v budove (výrobne aj vežičky). Maska smrti premieňa 50% poškodenia, ktoré hrdina spôsobí na jeho zdravie. Rôzne predmety si môžete zakúpiť aj v relikviárni, krypte, či stromovcovi zázrakov, podľa toho, za koho akurát hráte.

Hra vám niekedy nedá všetko ako na podnose. Jeden predmet som našiel schovaný za kreslom, a to len vďaka tomu, že som otočil kameru. Zrejme to nebol jediný prípad. Jedna minca potrebná na splnenie vedľajšej úlohy bola schovaná vo vodopáde, akurát občas zažiarila. Ťažko povedať, či je toto plus alebo mínus v hodnotení.
Niekto dostal vtipný nápad, umiestniť do hry ako predmet aj Wirtovu nohu (Diablistom vysvetľovať netreba), škoda, že nemá nijaké účinky.

Pravdepodobne sa stal v hre taký srandovný bug, keď Arthas použije svoju schopnosť oživiť mŕtvoly, nepriatelia akoby ich nevideli. Takto som zahnal jedného paladina do kútika a oni ho tam utĺkli. Ostatní ich ignorovali, ak som zaútočil na nich, utiekli... Keby títo „vyvolanci“ časom nezmizli, prejsť hru by bola úplne banálna záležitosť. Ale toto sa dialo len v jednej misii.
Ak ste už na potravinovom limite a máte hrdinku Sylvanas Windrunner, s jej schopnosťou ovládni si môžete zadovážiť jednotky nad limit z nepriateľských radov, celkom fasa.

Pri poslednej misii si asi aj zahrešíte, ešte aj podtitul tomu dali „na dlhú dobu“. Po úspešnom zvládnutí uvidíte animačku súboja Arthasa a Illidana, potom nasleduje záverečné video. Ako čerešnička na torte je záverečný „klip“. Uvidíte Arthasa drtiť na elektrickej gitare, orkských hrdinov pobíjajúcich kvantá nemŕtvych, vzájomné vyhladzovanie orkov a ľudí a nakoniec priznanie autorov, že počas vytvárania tejto hry nebola zranená žiadna ovca :).

Ako poslednú som si zahral bonusovú kampaň za hrdinu zvláštnej rasy menom Rexxar. Mal som pocit, že je to akási odmena za prejdenie hry. Najmä podľa obtiažnosti, lebo len beháte a pobíjate kvantá príšer (kentauri, diviaci, Murlokovia, kraby), ktoré sa respawnujú na mape. A ako stúpajú vaše levely, aj príšerky sa respawnujú silnejšie. Základom je vlastne jedna obrovská mapa a plnením úloh pre Thralla odkrývate jej časti a dostávate sa aj na iné menšie mapky.
Postupom času získate pod svoje ovládanie troch hrdinov, sem tam sa pridá niekto nepovinný. Takže máte zbrusu nové kúzla: vyvolanie medveďa (permanentne, kým nezomrie), splašené stádo Hromových jašterov, hadí dozorca, opilecký dych...
Aj artefakty/zvitky v tejto kampani dávajú väčšiu moc, pribudli unikátne artefakty (Krvavé srdce – +10 na obratnosť, Diamant búrky – blesky s plošným zranením) a artefakty s históriou (maska Pána smrti – kúzlo zraňujúce za 250 HP a pridáva 150 HP a 100 many, prastarý artefakt – vyvolá dvoch trollích berserkrov a dáva auru vytrvalosti) a ešte niekoľko ďalších, nemenej zaujímavých.
V táboroch si môžete najímať obyčajné jednotky (ale hrdinovia, sú takí búchači, že ani nebudú treba), prípadne aj ekvivalent koda, ktorý dokáže nosiť predmety, lebo inventár sa vám veľmi rýchlo zaplní, a tak budete tomu radi.
Keďže ovládate len hrdinov, peniaze sa k vám dostanú zabitím príšer alebo zobratím zlatých mincí, či predajom zbytočností. Pri tých ožívajúcich príšerkách nebudete mať o zlato núdzu.
Skutočne oddychová obtiažnosť je výborná, ak sa potrebujete odreagovať, zahrať si niečo nenáročné. Dostanete asi desať hlavných a päť vedľajších úloh a bez náhlenia som sa tým všetkým prehral za takmer štyri hodiny (3h 53min).
Koniec kampane však nie je koniec príbehu a Blizzard sľubuje stiahnutie dvoch ďalších kampaní zadara :)

Frozen Throne je skutočne podarený datadisk, prináša dostatok noviniek, ktoré radi využijete a je približne rovnakého rozsahu ako pôvodná hra (a podľa mňa má viac do seba). Ak sa vám Warcraft III páčil, neoľutujete.
Hodnotenie 8,5/10


Obr�zok - Klikni a zv�?�� sa Obr�zok - Klikni a zv�?�� sa Obr�zok - Klikni a zv�?�� sa Obr�zok - Klikni a zv�?�� sa Obr�zok - Klikni a zv�?�� sa Obr�zok - Klikni a zv�?�� sa Obr�zok - Klikni a zv�?�� sa Obr�zok - Klikni a zv�?�� sa Obr�zok - Klikni a zv�?�� sa Obr�zok - Klikni a zv�?�� sa Obr�zok - Klikni a zv�?�� sa Obr�zok - Klikni a zv�?�� sa Obr�zok - Klikni a zv�?�� sa
Najnovsie clanky od tohto redaktora
Podobne clanky