Hlavne menu We are sorry, but magazine AMMO is suspended. Here is just read-only access to the articles archive. Some features are removed because they were outdated, pointless in read-only (voting and pools), or it was missused by spammers (comments) etc. Now the webpages aren't maintained so when something will get broken most probably it won't be fixed at all. If you liked our magazine then please make donation with paypal so we can pay for traffic on this server.

TOP Hry
01 Dyna Blaster 193 bodov
02 Mafia 171 bodov
03 Counter Strike: Condition Zero 170 bodov
04 Command and Conquer: Generals 166 bodov
05 Warcraft III:Frozen Throne 165 bodov
06 Elasto Mania 114 bodov
07 GTA III 111 bodov
08 Bulanci 93 bodov
09 Neighbours from Hell 2 90 bodov
10 Call of Duty: United Offensive 73 bodov
11 Carmagedon 72 bodov
12 Return to Castle Wolfenstein 68 bodov
13 Need for Speed - Porche 67 bodov
14 Call of Duty 65 bodov
15 BomberMan 62 bodov
Najnovsie clanky
Kvalitné služby podľa skúseností iných - TopSlužby.sk
LOTR - Dve veže - Parodia - Scénka 2. časť
Neverwinter nights
Children Of Bodom-Hatebreeder
Kult Duny - 6. časť (Bonus)
Kult Duny - 5. časť (Filmy, Hry)
Dobré ráno. (morc certa, hora incerta...)
Kult Duny - 4. časť (Knihy 2/2)
Stretnutie Spoločenstva Tolkiena
GRAVE DIGGER – Knights Of The Cross
Kult Duny - 3. časť (Knihy 1/2)
Kult Duny - 2. časť (Pojmy)
Kult Duny - 1. časť (Úvod)
LOTR - Dve veže - Parodia - Scénka
Jackass
Vsetky clanky
Airsoft - Specnaz [4 clanky]
Básne [6 clankov]
Fantázia [4 clanky]
Filmy a DVD [51 clankov]
Hardware [10 clankov]
Hry [170 clankov]
AArgon
Bloodrayne
Bulanci
Call of Duty
Call of Duty: United Offensive
Command and Conquer: Generals
Counter Strike: Condition Zero
Fellowship Of The Ring
HALO: Combat Evolved
Half-Life 2
Homeworld 2
Jurassic Park: Operation Genesis
Kuramatic
Lionheart – Legacy of Crusader
Need for Speed Hot Pursuit 2
Neighbours from Hell 2
Neverwinter nights
Painkiller
Pitfall: The Mayan andventure
Prince of Persia – Sands of Time
Quake 2 D-Day
Red Faction
Red Faction 2
Ricochet Xtreme
Rune
Star Trek Armada 2
The Thing
Tom Clancy`s Rainbow Six 3: Raven Shield
UNREAL 2 - The Awakening
Warcraft III:Frozen Throne
Woodruff and the Schnibble of Azimuth
Worms 3D
viac...
Hry, návody [6 clankov]
Hudba [8 clankov]
Internet [7 clankov]
Knihy [6 clankov]
O AMME [4 clanky]
Pandemonium [10 clankov]
Poviedky [14 clankov]
Programy [18 clankov]
Rôzne [8 clankov]
Technické [3 clanky]
Úvahy [8 clankov]
Výuka [50 clankov]
Zábava [5 clankov]
Zdravie [15 clankov]
Celkovy pocet clankov: 407
Warcraft III: Reign of chaos 
Hry | Dna 5.1.2004 | Censored | 33 znamok, priemer 1.90 | 7505 videni | 816 WAP videni

Nechajme si kecy o RPS, Warcraft III je v podstate celkom pekná RTS, ale máte ešte k dispozícii špeciálne jednotky hrdinov, ktoré sú silnejšie a majú zvláštne schopnosti, ktoré sa im postupne aktivujú (vlastne máte na výber vy) pri postupe na ďalší level.
Ja som na Warcraft naslintal najmä preto, lebo som si chcel zahrať niečo fantasy a Warcraft 2 ma dobre zabavil. Tretí diel pokračuje v tejto tradícii. Kampaň má päť častí, tutorial plus kampane za ľudí, nemŕtvych, orkov a elfov. Príbeh nie je nijak ukrutne dobrý, ale stačí, grády mu dodávajú najmä videá, sú veľmi veľmi pekné. Vlastne celý W III je pastva pre oko, grafika patrí medzi jeho najväčšie plusy. Celá hra je 3D, modely nie sú nijak zvlášť zložité, ale sú pekne otextúrované, stále to má taký trochu komix šmrnc. Kúzla kadejako svetielkujú a blikajú, budovy veselo horia... Niekedy v tuhom boji s veľa zaklínadlami som chvíľami nevedel, kde je kurzor :) Grafiku si v menu môžete poprepínať takmer ako chcete, dá sa meniť kvalita textúr, modelov, častíc, detailov, tiene... rozlíšenie hádam spomínať nemusím.

V hre je asi desať rôznych prostredí, ktorými sa budete pretĺkať, niektoré sú len tak trochu obmena iných, ale je to lepšie ako nič. O dôraze na grafiku svedčí aj možnosť kolieskom myši priblížiť kameru a ďalšími dvoma klávesmi ju trochu otáčať, ak niekedy dostanete chuť pozrieť sa na čosi z bližšia. V iných prostrediach sú aj charakteristické „NPC“ príšerky, ktoré nepatria ani jednej z bojujúcich strán, niekedy dajú úlohu, inokedy len zavadzajú v ceste a treba ich skántriť a môžu po sebe zanechať predmet. Môžete naraziť aj na žriedla many či zdravia.

Za ľudí je približne 9 druhov jednotiek. Pešiaci môžu získať schopnosť brániť sa, ktorá ich spomalí, ale budú odolnejší voči streleckým útokom, rytieri (na koňoch) môžu získať nejaké extra HP, strelci trpaslíci väčší dostrel... Prečo to spomínam? Okrem klasického zlepšenia brnenia a zbraní má každá rasa dosť iné schopnosti a vylepšenia, čo robí hru zaujímavejšou. Ľudia majú asi najviac možností nastaviť si automatické použitie nejakého kúzla (napr. liečenie), čo dosť zlepšuje ovládanie hry a spoluprácu s bojujúcou skupinou. Mágiu ovládajú kňazi (spomínané liečenie) a čarodejnice (spomalenia a neskôr aj neviditeľnosť). Ľudia, ako jediná rasa, na jednej stavbe môžu nechať robiť viac sedliakov. Tiež je tu schopnosť domobrana, ktorá sa niekedy zíde. Na max. 45 sekúnd povolá všetkých sedliakov a trochu ich ozbrojí, oni potom môžu lepšie brániť základňu.

Príbeh pokračuje kampaňou za nemŕtvych. Ťažič/stavač je tu akolyt. Budovy sa vlastne skôr vyvolávajú ako stavajú a stačí začať „stavať“, akolyt potom nemusí byť pri budove prítomný. Zlatú baňu musia najprv očarovať, ale potom päť maníkov môže permanentne ťažiť bez behania do základne, čo je super pri vzdialených baniach, nemusí sa čakať :) Ako farmy tu slúžia zikkuraty, ktoré majú aj úlohu obranných veží. Stavať sa však dá len na nakazenej pôde, ktorá sa začne šíriť od nekropoly (hlavná budova, môže získať schopnosť strieľať ako veža), na tomto území sa aj rýchlejšie liečia zranené jednotky. Drevo tu ťažia ghoulovia, základná bojová jednotka. Môžu sa naučiť aj schopnosť kanibalizmus, pri použití začnú žrať mŕtvoly (ak nejaké sú), a to im dopĺňa zdravie, tiež si môžu zrýchliť a zlepšiť útok. Taká pseudo-strelecká jednotka je „ďábel pekelný“, útočí na diaľku, ale nie do vzduchu, no má schopnosť pavučina (dá sa zautomatizovať), ktorá stiahne lietajúcu príšerku na dosah pozemných jednotiek. Hnusovia (také veľké hovadá, najsilnejšia pozemná jednotka) a povozy tiel (ekvivalent katapultu) môžu získať smradľavý mrak, ktorý po zásahu ešte ďalej zraňuje jednotky. Magické jednotky (to ako tie, čo vedia čarovať) sú nekromancer a smrtonoška, dá sa nimi pomôcť, ale príliš som to nevyužil, lebo automatické je len vyvolanie kostlivcov :)). Je tu aj zvláštna jednotka tieň. Získate ju obetovaním akolyta. Síce nedokáže útočiť, ale je bežnými jednotkami neviditeľný. Velice sa mi páčila schopnosť mrazivý/ľadový dych u Wyrma, ktorý na 5 sekúnd dokázal zastaviť činnosť v budove, ghn, ghn, ghn...

Orkovia to riadne roztočia až v tretej kampani. V základni sa dá vyskúmať schopnosť plieniť, ktorá umožní žumpom (vlastne gruntom, český preklad robí svoje), vlkojazdcom a peónom získavať suroviny, ak ničia nepriateľskú budovu. Takisto všetky budovy sa dajú opevniť bodcami, ktoré zraňujú útočníkov tvárou v tvár. Vrhači oštepov môžu získať schopnosť regenerácie, vlkojazdci sa môžu naučiť polapenie (na lietajúce aj pozemné jednotky), ale nie je to automatické. Žumpovia sa môžu naučiť zúrivosti ( +100HP a +3 na poškodenie). Iní hrdinovia majú posilňujúce aury (vysvetlím neskôr), orkovia nie, ale majú Kodo. To je taký veľký zver a má na chrbte orka s bubnami, ktorý povzbudzuje jednotky v okolí. Má aj schopnosť zožrať jednotku. Čarujú šaman a lekárka, jediná automatika je krvilačnosť (bloodlust). Orkovia majú drahšie a silnejšie jednotky (všetky asi nie). Ešte celkom fajn je aj jed na oštepoch wyverních jazdcov. Páčila sa mi jedna misia, kde treba nájsť prameň krvi a potom všetky jednotky zosilnejú, to je potom väčšia radosť hrať...

Elfovia, teda vlastne temní elfovia, lebo tých svetlých roznosíte na prach v kampani za nemŕtvych. Elfovia sú asi najvýhodnejšia rasa, lebo majú dosť lacné zákl. jednotky, v noci sa môžu skrývať do tieňa, majú kvantum netradičných vylepšení, niektoré ich budovy môžu bojovať, mesačná studňa im dopĺňa manu... Baňu síce musí „obrásť“ základná budova (čosi ako ent), ale potom sa zlato ťaží bez mašírovania do základne a späť, drevo ťažia tiež bez pobehovania, síce pomalšie, ale neničia stromy. Robotnícke jednotky sú bludičky, majú schopnosť odpáliť sa a zničiť tým manu v okolí. Podarilo sa mi vytrieť jednu základňu s dvomi hrdinami, a to som stratil len jednu či dve jednotky :) Ale proti plamennej légii sa nebudete sťažovať, že by ste ich kosili ako slamu... Posledná misia je 45 minút brániť strom života, ale už som nejak nemal dosť duševných síl dohrať ju.

Hrdinovia sú vlastná kategória. Jednak sú silnejší a môžu získavať zvláštne schopnosti a používať predmety. Nečakajte od toho nejaké poctivé RPG. Pri prechode na ďalší level stúpnu vlastnosti a môžete si vybrať, ktorú schopnosť sa hrdina naučí. Sú tu rôzne útoky alebo útočné kúzla, liečenie, odhalenie mapy, posilňujúce aury, vyvolávanie jednotiek, ochromovanie, údery, vytvorenie vlastného obrazu... Každý hrdina má max. 4 takéto schopnosti, väčšina z nich má viac úrovní. Hrdina má aj inventár na šesť predmetov. Predmety sa dajú získať zabitím príšer, niekedy cudzích hrdinov alebo kúpiť v škreťom obchode. Kúpiť sa dajú len predmety na priame použitie. Napríklad nápoje liečenia a many, zvitky ochrany či liečenia vlastných jednotiek... Predmety so stálym účinkom (napr. zvyšujúce vlastnosti) musíte z niekoho vytĺcť. Hrdina iste pridá na rozmanitosti hry, ale hra na tom nestojí. Skirmish mapy dokonca ani hrdinov nemôžu mať, ak to má byť editorom uznaný skirmish. Tak potom neviem prečo označenie Role Playing Strategy. Sranda, že niekedy, keď som ovládal dvoch hrdinov naraz, som aj zabudol používať zvláštne schopnosti toho druhého. Najlepšie je vtedy vedieť klávesové skratky.

Warcraft ostal verný svojim predchodcom aj v tom, že sa naraz dá označiť max. 12 jednotiek. Minimálne pol hry ani viac potrebovať nebudete. Keby ste si mohli robiť väčšie hordy, asi by to bolo ukrutne ľahké. K obmedzenému počtu jednotiek vedie aj „údržba“. Ak máte inú ako malú údržbu, už nedostávate 10 zlata za každého, kto sa vráti z bane, ale menej. Ak to máte dobre rozmyslené, aj s 12-15 jednotkami sa dá narobiť riadna paseka (niekedy bez väčších strát), pravda za výdatnej pomoci hrdinov. Síce ak spravíte kravinu, alebo neviete, čo sa má robiť, spravidla na to doplatíte, ale hra nie je ťažká. Ja nie som žiadny RTS drtič, vypukal by ma hádam aj priemerný hráč, ale nemal som prílišné problémy s prechádzaním (na normálnej obtiažnosti). Pekné je, že hra upozorňuje na flákajúcich sa peónov, môžete na nich aj priamo zacentrovať. Spolu s tými automatickými kúzlami a prepínaním podskupín to vytvára fajn user-friendly prostredie.

Do rúk sa mi dostala po česky nahovorená verzia, takže všetkému nebol problém rozumieť, ale má to aj záporné stránky. V origináli kričia orkovia „Life for the Horde!“ a „Za Hordu život položím!“ vykúzlila na väčšine tvárí úsmev, niektoré veci proste vyznejú teraz inak. Každá jednotka má niekoľko hlášok, a najmä tie hrdinské vám možno polezú krkom, lebo sa ozývajú skoro zakaždým :( Najprv sa napočúvate „Za mého otce, krále“ a „Má víra ve svetlo je neochvejná“. Potom „Co je, hlupáku?“ „Tady mi nikdo poroučet nebude“ a „Mrazivý smutek hladoví“... Zvuky celej hry proste sú. Ani príliš dobré (aj keď ťažko posudzovať), ale ani zlé. To, čo čakáte, to, čo tam má byť.

Kampane sú okrem tutorialovej zhruba po osem misií, životnosť ešte môže predĺžiť editor, ale ak si k nemu nezoženiete nejaké pomôcky/help, tak spínače, in-game filmíčky a podobné príbehové prkotinky len tak nevykúzlite. Ale so skirmish mapami si poradí každý.

Warcraft je vcelku nenáročná, pekne vyzerajúca zábavka, po ktorej by mali siahnuť najmä tí, čo sa realtimeovkám ešte priúčajú. Ak sa vám páčil Warcraft 2, kľudne siahnite po trojke, nemala by sklamať. Hodnotenie sa môže pohybovať od 6-7 (skúsený drtič fajnšmeker) po 9 (nováčik), takže zhruba 8/10.


Obr�zok - Klikni a zv�?�� sa Obr�zok - Klikni a zv�?�� sa Obr�zok - Klikni a zv�?�� sa Obr�zok - Klikni a zv�?�� sa Obr�zok - Klikni a zv�?�� sa Obr�zok - Klikni a zv�?�� sa Obr�zok - Klikni a zv�?�� sa Obr�zok - Klikni a zv�?�� sa Obr�zok - Klikni a zv�?�� sa Obr�zok - Klikni a zv�?�� sa Obr�zok - Klikni a zv�?�� sa Obr�zok - Klikni a zv�?�� sa Obr�zok - Klikni a zv�?�� sa Obr�zok - Klikni a zv�?�� sa Obr�zok - Klikni a zv�?�� sa
Najnovsie clanky od tohto redaktora
Podobne clanky