Hlavne menu We are sorry, but magazine AMMO is suspended. Here is just read-only access to the articles archive. Some features are removed because they were outdated, pointless in read-only (voting and pools), or it was missused by spammers (comments) etc. Now the webpages aren't maintained so when something will get broken most probably it won't be fixed at all. If you liked our magazine then please make donation with paypal so we can pay for traffic on this server.

TOP Hry
01 Dyna Blaster 193 bodov
02 Mafia 171 bodov
03 Counter Strike: Condition Zero 170 bodov
04 Command and Conquer: Generals 166 bodov
05 Warcraft III:Frozen Throne 165 bodov
06 Elasto Mania 114 bodov
07 GTA III 111 bodov
08 Bulanci 93 bodov
09 Neighbours from Hell 2 90 bodov
10 Call of Duty: United Offensive 73 bodov
11 Carmagedon 72 bodov
12 Return to Castle Wolfenstein 68 bodov
13 Need for Speed - Porche 67 bodov
14 Call of Duty 65 bodov
15 BomberMan 62 bodov
Najnovsie clanky
Kvalitné služby podľa skúseností iných - TopSlužby.sk
LOTR - Dve veže - Parodia - Scénka 2. časť
Neverwinter nights
Children Of Bodom-Hatebreeder
Kult Duny - 6. časť (Bonus)
Kult Duny - 5. časť (Filmy, Hry)
Dobré ráno. (morc certa, hora incerta...)
Kult Duny - 4. časť (Knihy 2/2)
Stretnutie Spoločenstva Tolkiena
GRAVE DIGGER – Knights Of The Cross
Kult Duny - 3. časť (Knihy 1/2)
Kult Duny - 2. časť (Pojmy)
Kult Duny - 1. časť (Úvod)
LOTR - Dve veže - Parodia - Scénka
Jackass
Vsetky clanky
Airsoft - Specnaz [4 clanky]
Básne [6 clankov]
Fantázia [4 clanky]
Filmy a DVD [51 clankov]
Hardware [10 clankov]
Hry [170 clankov]
AArgon
Bloodrayne
Bulanci
Call of Duty
Call of Duty: United Offensive
Command and Conquer: Generals
Counter Strike: Condition Zero
Fellowship Of The Ring
HALO: Combat Evolved
Half-Life 2
Jurassic Park: Operation Genesis
Kuramatic
Lionheart – Legacy of Crusader
Need for Speed Hot Pursuit 2
Neighbours from Hell 2
Neverwinter nights
Painkiller
Pitfall: The Mayan andventure
Prince of Persia – Sands of Time
Quake 2 D-Day
Red Faction
Red Faction 2
Ricochet Xtreme
Rune
Star Trek Armada 2
The Thing
Tom Clancy`s Rainbow Six 3: Raven Shield
UNREAL 2 - The Awakening
Warcraft III: Reign of chaos
Warcraft III:Frozen Throne
Woodruff and the Schnibble of Azimuth
Worms 3D
viac...
Hry, návody [6 clankov]
Hudba [8 clankov]
Internet [7 clankov]
Knihy [6 clankov]
O AMME [4 clanky]
Pandemonium [10 clankov]
Poviedky [14 clankov]
Programy [18 clankov]
Rôzne [8 clankov]
Technické [3 clanky]
Úvahy [8 clankov]
Výuka [50 clankov]
Zábava [5 clankov]
Zdravie [15 clankov]
Celkovy pocet clankov: 407
Homeworld 2 
Hry | Dna 10.12.2003 | Shadow | 10 znamok, priemer 1.70 | 7029 videni | 1034 WAP videni

Na Homeworld 2 som sa tešil už strašne dávno, vlastne už odvtedy, čo ho Sierra a Relic ohlásili. Nebolo to len tým, že pôvodný Homeworld a Cataclysm boli pecky sami o sebe, ale aj kvôli tomu, že sa konečne objaví nejaká poriadna full 3D vesmírna stratégia. Pravdupovediac, ešte som od Homeworldu niečo podobné nevidel...
Keď vyšli na nete prvé obrázky, hneď som surfoval, logoval, sťahoval, proste ošiaľ :). Potom vyšli prvé preview (ako obyčajne, typické wow a super a bude to prevratové a bla bla bla, klasické kecy :)), demo a kopec vecí okolo a ja som natešene čakal, kedy konečne vyjde plná hra. Ale keď som si prečítal minimálne nároky na webe, tak som posmutnel, na 833 Mhz s 256 MB Ram moja stará udýchaná pretaktovaná 600-ka nemá ani zďaleka. Ale ako verný fanúšik (Homeworld som hrával najprv na 90-ke a potom na 133-ke, ach to boli časy :)) som sa rozhodol, že to skúsim, aspoň kvôli tomu, že či mi to pôjde. CD dnu, Install, chvíľku čakám, že čo to... hra sa nainštalovala. No tak teraz alebo nikdy, spúšťam Homeworld 2 a.... A ide, haleluja a dokonca mi to ani netrhá v menu, to by mohol byť prvý dobrý signál. Prvé, čo na mňa hra vybafla bolo, že mám staré ovládače. No fajn a čo ja s tým? Zaškrtávam Don’t show this mesage again a klikám okay, potom si zvolím meno hráča a hajde do hlavného menu. Prvé kroky mieria samozrejme do options a zhadzujem všetko čo nájdem na minimum, aby sa to aspoň hýbalo. Accept, musím sa pozrieť, či sa nedá ešte zmeniť rozlíšenie, predsa len 800x600 je dosť veľa. Hmmm, a čo teraz, príbeh púšťať nejdem, ak to nepôjde, zbytočná námaha, takže skirmish vs. CPU. Hmmm, zasa len dve rasy, Higaaran a Vagyr, no uvidíme, nemením nastavenia hry, klikám na Go a ideme. Krátky loading (Zadržiavam dych....) a... a ono to ide, hýbe sa to! A čuduj sa svete, ešte aj plynulo, neni možné!
No tu by som mohol zanechať opisovanie môjho vytrženia z toho, že mi Homeworld 2 (ďalej HW2) funguje aj na takej starej šunke a povedať niečo naviac.
Prvá potešujúca vec je engine. Nielenže je celkom rýchly aj na pomalých strojoch (mne napríklad hra začala sekať, až keď sa mi na obrazovke objavilo viacero lodí, tak zo 10 – 15) a poskytuje možnosť si obzrieť všelijaké detaily (mal som možnosť ho vidieť bežať na 2 GHz stroji, v plných detailoch. Proste náááádhera), ale je tu aj taká malá drobnosť ako zapnutie neštandardných rozlíšení, čo znamená zhruba toľko, že ak chcete, môžete hru hrať povedzme aj v 1280x720, alebo čo viacej potešilo mňa, že sa dá zapnúť aj v 640x480, síce je to všetko hranaté, kockaté, kvádrovité a ja neviem ešte aké, ale hlavné je, že mi to mierne zrýchlilo hru (štandardne je tam minimálne rozlíšenie 800x600). Jedna malá chybička krásy bola v tom, že keď mi lode skákali z a do hyperpriestoru, tak začali tak divne blikať, no čo už, to budú asi tie staré drivery pre grafiku. Ale musí sa uznať, že engine je vážne fajnový (aj keď poznám kopec ľudí, čo by mi tvrdili opak).
Ďalšia novinka, oproti starému HW je, že stíhačky už nestaviate po jednej, ale rovno celú letku, má to svoje výhody aj nevýhody. Z výhod je to napríklad jednoduchšie dopĺňanie stavov. Ak zničia jednu stíhačku, nie je problém, stačí dať skupine zadokovať a je to, pristanú, doplnia stavy a hajde bojovať za matičku Higaaru, poprípade za svojho veliteľa (to ak hráte skirmish za Vagyrov). Ďalšia výhoda je, že nemusíte toľkokrát klikať na výrobu, a nemusíte hľadieť po každej jednej stíhačke. Ale bohužiaľ, má to aj niekoľko nevýhod. Prvá z nich je, že nemôžete poslať jedného skauta na prieskum, ale musíte poslať rovno celú skupinu, a ak trafíte na nepriateľa, good bye Lenin, teda vlastne grupa skautov. Ďalšou nevýhodou je aj čiastočná strata kontroly nad jednotlivými strojmi. Oproti minule ubudol počet formácií, už ich tu nie je sedem, ale len tri. A aj keď zadáte akúkoľvek formáciu, stroje ju síce držia, ale iba s inými skupinami, v rámci vlastnej skupiny sa vždy držia pohromade a aj keď ju automaticky menia podľa toho, či útočia, presúvajú sa alebo aj podľa taktiky (takty zostali ako minule, defenzívna, agresívna a niečo medzi), ale stále len zostávajú nahrčené pokope a sú ľahký cieľ pre anti-fighter zbrane. Niečo podobné platí aj pre korvety, len sú v menších skupinkách (po 3, fighterov je v skupine asi 7). Našťastie fregaty a veľké lode už nie sú v skupinách, ale pri strate množstva formácií to aj tak veľmi neoceníte.
Ďalšou, tentokrát peknou, vecou sú špecializácie jednotlivých druhov lodí. Stíhačky sú pohyblivé a dobré proti nepriateľským stíhačkám a hlavne bombardérom, v obmedzenej miere proti korvetám, ale proti väčším lodiam sú skoro nanič. Naproti tomu bombardéry rozoberú akúkoľvek fregatu behom chvíľky (teda ak ich je dosť, sedem letiek bombardérov dokáže zničiť nepriateľskú korvetu na jeden, maximálne dva útoky), tiež proti veľkým lodiam sú na nezaplatenie, malé, rýchle, pohyblivé, no čo by jeden ešte chcel? Možno keby v hre nebolo toľko anti-fighter výzbroje, tak by to boli najlepšie zbrane proti veľkým lodiam, ale bohužiaľ na obidvoch stranách konfliktu existujú také veci ako stíhače, korvety a hlavne Flak alebo Assault fregaty, ktoré z letky bombardérov narobia sekanú behom chvíľky. S korvetami je to podobné, zasa len trošku viac znesú a je ich menej. U väčších lodí je už cítiť rozdiel, v prvom rade znesú o niečo viac (aj keď v bojovej vrave je to skoro jedno), majú silnejšiu výzbroj a sú pomalšie. A hlavne sú viacej špecializované na jednotlivé úlohy, ktoré majú plniť. Na HW2 je pekné to, že nemôžete vyhrať iba s jedným typom lodí. Nepomôže vám ak si postavíte maximum Ion Canon fregát, sú síce silné proti iným fregatám a veľkým lodiam, ale letka bombardérov alebo korviet z nich narobí sekanú a ani si neštrajchnú, zasa naopak Flak/Assault fregaty sú vynikajúce proti bombardérom a stíhačom, ale jeden destroyer, poprípade dve tri Heavy Missile/Ion Cannon/Torpedo fregaty by ich rozobrali. A tak ďalej. Je potrebné nájsť stred medzi jednotlivými druhmi lodí, aj keď destroyerov a Battlecruiserov je dobre mať maximálny počet (ako minule aj tu ste obmedzený počtom jednotlivých lodí. Stíhačiek/bombardérov môže byť 14 letiek, korviet tiež, fregát 21 a veľkých lodí 14, z toho 5 destroyerov a len 2 Battlecruisery. Zvyšok sú carriery, až 5, shipyard a materská loď, ďalej sú tu ešte platformy, niečo ako jednorázové strážne veže, tých môže byť 20, utility lode, sem patria ťažiče, sondy a podobné veci), sami o sebe toho veľa nezmôžu (no dobre, 2 battlecruisery dokážu rozobrať na súčiastky skoro čokoľvek, teda okrem iných battlecruiserov, teda viacej naraz), ale ak to vhodne skĺbite dokopy, tak to nádherne fičí. Stíhače ničia nepriateľské bombardéry spolu s flakmi, bombardéry posielajú na večnosť fregaty a subsystémy lodí, fregaty do toho zborovo hustia čo sa dá, destroyery síce troška zaostávajú, ale zasa si to vynahradia bojovou silou. A keď sa na bojisko dostane battlecruiser, poprípade viac (budete ich preklínať, verte mi), nastane tá správna mela. Oproti battlecruiseru v súboji jeden na jeden neobstojí nič, teda, záleží na tom na ktorej strane ste, vagyr majú ten svoj battlecruiser o chlp silnejší (mimochodom, vagyr využívajú hlavne rakety, nemajú ion kanóny, ale nemyslite si, že sú to len také malé prdítka. Jedna salva spoľahlivo zničí destroyer, o fregatách nehovoriac a battlecruiseru stiahne život tak na polovicu. Do toho sa ešte pridá veľký kanón a je to.... v prdeli). To by zasa až taký problém nebol, kým je jeden alebo dva, ale keď sa ich na vás vyhrnie (napríklad v preklínanej misii 12) tak zo 5 – 6, tak človek nevie kam z konopí, popri tom nepočítane destroyerov (asi tak 20 alebo 30), fregát, korviet a stíhačov a človek nevie čo, kde, s kým, začo a hlavne prečo. Proste taktická orgia, kde sa spoliehate hlavne na blbosť počítača.
Osobitou kapitolou sú Infiltrator/Marine fregaty. Ide o lode ktoré sú určené na zajímanie nepriateľských lodí. Oproti pôvodnému HW bolo zajímanie úplne zmenené, už nemusíte dopraviť nepriateľskú loď ku svojej materskej, stačí poslať niekoľko fregát aby zajali nepriateľa, tie sa naňho prisajú a púšťajú dnuka mariňákov, ktorí postupne zaberajú nepriateľskú loď. Čo ma ale zarazilo, že nemôžete zajímať nepriateľské lode nad limit, ktorý máte určený hrou.
Ďalšie sklamanie predstavovali Mínolovky, ktoré boli mojou obľúbenou zbraňou v jednotke, stačilo chvíľku počkať a nepriateľ mal po paráde. Tu môžete mať naraz iba 5 corviet mínoloviek a navyše majú obmedzený počet mín, ktoré môžu naraz vyhodiť a udržať na poli. V menšom merítku to až tak nevadí a míny sú celkom silné, ale keď sa hrnie naraz viacej nepriateľov, veľmi rýchlo padnú.
Ďalšou zmenou prešli ťažiče. Oproti minulým dvom dielom sa neťaží z diaľky pomocou silového poľa (alebo čo to bolo), ale ťažiče sa priamo prisajú na asteroid a cucajú ho. Ťažiče plnia aj ďalšiu dôležitú úlohu, a to, že opravujú lode. A aj tu nastala zmena, musia sa prisať priamo na loď a tak ju opravovať, nieže by to odporovalo logike, ale už sme boli zvyknutí na diaľkové opravovanie a hlavne bolo ďaleko rýchlejšie. V podstate som opravovanie lodí priamo využil iba v jednej misii, kde to akurát stíhali, ináč som ho nepoužil skoro vôbec. A ďalšia nepekná vec bola, že sa nepriateľ triafal hlavne do opravárov nie do lode, ktorú opravovali, niekedy poteší, niekedy nie. Ale zasa to až tak nevadí, lebo bol prerobený aj systém surovín a to tak, že po dokončení každej misie sa automaticky vyzbierajú všetky suroviny na poli, čiže nie je až taký veľký problém skončiť hru s 300 000 ru, celkom ma to potešilo, lebo už sa nekonajú hodiny doťažovania prázdneho priestoru. Ďalšiu zmenu zaznamenalo aj presúvanie z misie do misie. Už si nemôžete zvoliť kedy skočíte ďalej, ale automaticky, keď splníte poslednú úlohu misie postupujete ďalej a nemáte ani čas doplniť si stavy. Niekedy to nevadí, niekedy to dokáže poriadne nasrať. Ale zvyknete si, väčšinou pred ťažšími misiami máte poslednú úlohu viac menej kľudnú, že nezáleží kedy ju splníte a na okolí nie sú už žiadni nepriatelia.
Vyššie som spomínal ničenie subsystémov. Toto mala byť hlavná novinka v HW2. Ide o to, že môžete ničiť jednotlivé systémy lodiam, najprv zbrane, keď sa nemôžu brániť, motory a keď už nemôžu utekať, tak bum. Je to pravda a aj to nie je pravda. Jednotlivé systémy sa dajú ničiť iba na destroyeroch (motory), Battlecruiseroch (ťažká raketová batéria pre vagyr, alebo iónové vežičky pre Higaaranov a samozrejme motory), a potom už len na carrieroch, shipyardoch a materskej lodi (samozrejme motory a potom jednotlivé výrobne lodí, vysvetlím nižšie). Čiže veľkolepé ničenie typu najprv ho oklieštim, potom podseknem a nechám si ho ako vychutnávku na koniec sa nekoná. Dosť ma to sklamalo, lebo ak by bolo možné zničiť zbrane na akejkoľvek lodi, bolo by to o chlp viac k taktike ako ku klasickej postav toho čo najviac a pošli to na nepriateľa. Aj keď zničenie hlavnej zbrane na battlecruiseri nie je na zahodenie, predsa len to chvíľu trvá a postupne sa opravuje... Proste škoda, dobrý nápad, nedotiahnutý do konca. Spomínal som aj výrobné moduly. Ide o to, že na výrobnej lodi nemôžete automaticky vyrábať akékoľvek lode, ale najprv musíte postaviť halu pre ne určenú, potom ešte niektoré aj vyskúmať a až potom sa môže stavať. Háčik je v tom, že nie všetky moduly sa zmestia na jednu loď. Napríklad Vagyrský carrier má len jedno miesto pre takúto halu, Higaaransky ich má viac, ale stále nemôžete postaviť všetky. Shipyard je kapitola sama o sebe. Je to jedna z troch najmasívnejších lodí v hre a nedá sa vyrobiť, ale musí sa transportovať. A ako jediný môže stavať battlecruisery, ktoré sa ináč nedajú postaviť ani v materskej lodi. Ďalším druhom modulov sú výskumné moduly, v kampani ich moc nepostavíte, myslím že len tri, ale v multiplayeri ich je viac, dva výskumné, kontrolu paľby, maskovací atď. Dva z nich môžete namontovať aj na battlecruisery (tie bojové, výskumné by tam boli na nič). Tretí druh modulov sú senzorové. Tie sú len tri, vylepšené senzory, hyperpriestorové a detekčné. V podstate nahrádzajú proximity senzor.
Výskum je kapitola sama o sebe. Vyzerá ako v jednotke až na to, že za výskum teraz musíte aj platiť. Väčšinou vo výskume ide o zlepšenie panciera a rýchlosti, poprípade vývoj nejakej novej schopnosti ako sú nové torpéda pre torpédo frigate, alebo nový druh bômb pre bombardéry, poprípade schopnosť opravovania pre ťažiče
Príbeh hry je zasadený zhruba 80 rokov po dobytí Higaary (s tými rokmi som si nie istý), populácia sa utešene rozrastá (je ich okolo 180 miliónov), ale z hlbín kozmu sa vynorí nová hrozba. Našlo sa tretie hyperpriestorové jadro umožňujúce dlhé skoky, čo znamená podľa starých legiend koniec času. Získal ho Makaan, vodca Vagyrov, ktorý sa vyhlásil za Sajuuk-kar, čo znamená vyvolený a zjednotil roztrúsené zvyšky Taidaanov a začal dobýjať vesmír. Ide mu o zvyšné dva jadrá. Higaarania ako svoju poslednú nádej začnú so stavbou novej materskej lode Pride of Higaara. No a tu sa do hry dostávate vy. Tesne pred dokončením materskej lode, zapojíte sa do finálnych testov, budete brániť lodenicu, transportéry s posádkou, získavať dávno stratené a zabudnuté technológie a vo finále brániť Higaaru pred... no, to vám nepoviem :) Ale príbeh je celkom pekný, a je už klasicky rozprávaný pomocou čiernobielych animácií medzi levelmi a scénami priamo v hre. Stretnete starých známych bentusi, dozviete sa zasa po trošku viac o nich, niečo o histórii vesmíru a samotných Higaaranov.
Hudobne a zvukovo je na tom hra tiež celkom dobre, rozličné hlásenia pilotov, streľba, výbuchy, krik... A S’Jet má celkom pekný hlas :) Hudobne je na tom hra rovnako ako v minulých dieloch, orchestrálna hudba, kde tu nejaký ten chór, len nechápem, prečo mi v poslednej misii nehrala nejaká poriadna temná muzika typu aj tak ťa dostaneme, a keď nie teba, tak aspoň tých pod tebou. Ale ináč je to celkom fajn....
No takže čo na záver? HW2 je pekná hra, hrateľná, má pár bugov, ale ktorá nemá. Príbeh je fajn, len obtiažnosť by mohla byť trocha vyváženejšia, úplne bez problémov sa vám stane, že jednu misiu spravíte s prstom v nose a druhú ani za nič (už spomínaná misia 12, v diskusných fórach na webe sa o tom rozpútala celkom horlivá diskusia, kto ju ako pokoril.. Komu sa to podarí na prvý krát, klobúk dole). Páči sa mi, že sa nedá vyhrať len s jedným typom lodí, ale musíte stavať niečo od každej.... Sklamalo ma pár zmien v štýle hry a niekoľko nedotiahnutých nápadov, ale ináč sa to hrá celkom fajn a multiplayer musí byť super (ešte som nemal možnosť ho hrať). Proste každý komu sa páčil HW1 a Cataclysm mali by to zahrať. A tí ostatní môžu tiež :)
A ozaj ja som skončil so 102 miliónmi ľudí :)

Hodnotenie 8/10


Obr�zok - Klikni a zv�?�� sa Obr�zok - Klikni a zv�?�� sa Obr�zok - Klikni a zv�?�� sa Obr�zok - Klikni a zv�?�� sa Obr�zok - Klikni a zv�?�� sa Obr�zok - Klikni a zv�?�� sa Obr�zok - Klikni a zv�?�� sa Obr�zok - Klikni a zv�?�� sa Obr�zok - Klikni a zv�?�� sa Obr�zok - Klikni a zv�?�� sa Obr�zok - Klikni a zv�?�� sa Obr�zok - Klikni a zv�?�� sa Obr�zok - Klikni a zv�?�� sa Obr�zok - Klikni a zv�?�� sa Obr�zok - Klikni a zv�?�� sa
Najnovsie clanky od tohto redaktora
Podobne clanky